09 april 2006



Tack så hjärtligt!



Jag kom precis hem från en underbar helg i Sälen. Jag och de 29 resterande vinnarna av Tele2´s säljracetävling har fått bli bortskämda i en hel helg all inclusive i Tandådalen. Den här helgen har varit den absolut bästa på länge och kommer att bi svår att toppa. Jag kan inte minnas sist jag haft sådan otrolig träningsvärk i magen efter att ha skrattat konstant en hel helg. Jag har träffat så underbara människor, somliga sjukare än andra, ett fåtal så otroligt vackra så man har trott att man är i himlen, och resten roliga och glada starkt lysnade personligheter. Och framförallt så har jag träffat 2 människor med samma sjukt dåliga jävla humor som jag! Sedan självklart några korkskallar med iq som en gammal utlagd portionssnus.

Helgen har varit fullspäckad, ingen rast och ingen ro. Off pist stjärtlappsåkning, skotersafari, bowling, snowboard, bubbelpool, systempåseåkning på efterfesterna, oslagbar afterski, åka lift upp och ner och framförallt god mat och mycket förfriskningar.

Jag och my partner in crime är mycket nöjda över helgens bravader och kommer nu att sikta in oss på Juni tävlingen, vi ska med var det är bär!


Här kommer lite citat, som visserligen inte alls är så roliga om man inte varit där.

"Det bara strålar i armarna" Pecka och Anders inte så sällan använda citat om allt som ger ångest.

"Anna, Viktoria och Pär.. Vi fick ett trippelrum! hehe" När våran fruktansvärt snygge "lekledare" Pär ropade upp vem som skulle bo ihop med vem.

"Min mamma" Anders mamma tycktes vara med överallt.

"Men det går ju bara 90!!" Annas svar på Anders klagomål bakpå skotern över att det går för fort!

"Åååhh nej finns det inget annat, man blir ju så tjock av pasta" Någon smart tjej som inte kunde köpa pastasallad.

"Jag ska åka till Argentina och fettsuga mig" Samma smarta tjej i min storlek med ett bmi på ca 19,2.

"Hej Bayblade! Hej Viktoria!" Min och Johns(?) ensidiga konversation.

" Har man sålt så jävla bra att man sitter här idag så har man fan råd att..." Anders kommentar på alla som klagade över att de behövde betala något själva under rean.

"Denna inspelning gäller nu som ett avtal, är det okej?" Ständigt återkommande replik i alla möjliga sammanhang.

"I love Tele2" Istället för I love rock n roll, så sjöng våran grupp något mer väntat kanske.

"Jag mördade Olof Palme" Pecka när hans röst svek och han lät som christer pettersson.

"Jag är ett enda stort preventinmedel" Anders om honom själv efter åkturen bakpå Annas skoter.

det finns så många fler men jag orkar inte skriva alla, det är ändå bara det närmast sörjande som förstår det roliga.

Nu sitter jag här med kantstött lever, trasig kropp, ett diplom som bevisar hur bra jag är och min small Bill badge runt halsen och bara njuter av livet.

Puss och Kram

Inga kommentarer: