06 februari 2006

Grattis kanal 4 och 5, ni har gjort ett (miss)lyckat jobb.

Sitter här i min soffa och är mest sur och besviken över det otroligt urusla utbudet av vettiga program på min gråa tv. Big Brother och Jeopardy, Kommentarer är väl egentligen ganska överflödiga gällande det först nämnda, man blir ju mörkrädd av bara tanken på programmet. De stänger in ett gäng människor som är enligt min mening totalt ointressanta och några patetiska med drömmar om att bli B-kändisar, några tjejer gjorda till 70 % i plast med svanktatuering. Vilken tur att ni tagit det absolut smartaste och mest intressanta människorna för att representera Sverige. Grattis till ett lyckat program! Skulle inte tro det.

Då fortsätter jag med Jeopardy, Adam Alsing istället för Härenstam, frågor om Idol 2004, frågor om olika slang som chilla och keff och frågor om seriebabes. Öhh? Hör det verkligen till Jeopardys uppfattning om allmännbildning att man vet vad man gör när man chillar.. Aj som fan! Jag fick en jättestor intressegris i ögat! Jag kommer att bli blind för livet. Programmet är "förnyat" och ska locka yngre tittare tydligen: Jag är 20 år och jag känner mig för gammal, skandal. Byt namn på fanskapet till " Noperdy" För jag säger: Nej tack!

Måste verkligen ett så enligt min mening sjukt löjligt program som Big brother infektera det väldigt annars så underhållande Jeopardy? Nej du Alsing, ta med dig ditt förnyade Jeopardy till Big Brother huset och lås in det föralltid, Och du Härenstam! Samla ihop dina hästar i stallet och styr upp skiten!

Inga kommentarer: