03 maj 2008

Uppdaterat.

Ankan och Nettan flyttade in i sitt nya hus i onsdags så Valborg tillbringades ute i Karlholm med grill och mys. Vi ägnade större delen av dagen och kvällen till att kasta suktande blickar på vårat nya hus som står tvärs över gatan ca 20 meter ifrån deras. Vretvägen i Karlholm kommer bli en roligt gata!

Anettes föräldrar kom och hälsade på i Karlholm från Grebbestad i torsdags, och gissa vad de hade med sig? Nyfiskad HUMMER och färska RÄKOR! Lyckan var givetvis total eftersom jag bara vill ha fisk och skaldjur nu för tiden.

Behöver jag säga att det var det godaste jag ätit på länge? Vi avrundade såklart kvällen med att grilla.

Sen kom fredgen med stort F. Igår var det dax att gå till banken och sen skriva färdigt alla papper på huset. Banken gick som väntat bra, vi lånade upp 100 tuss till rust direkt så blir det gjort. Nytt badrum och nytt kök, det kommer bli sjukt fint. Nu är alla papper skrivna och huset är vårat från den 15 juli!

På graviditetsfronten går det lätt och skönt. Inga krämpor eller dyl. Bara lite halsbränna men det kan jag leva med. Jag mår bra som fan hela tiden. Mina sinnen har förstärkts enormt och jag går runt i min egen lilla trivsamma bubbla på rosa moln. All mat smakar så otroligt mycket godare än vanligt, musiken i mina öron låter vackrare än någonsin. En kram från älsklingen är det bästa som finns och jag kommer börja tjäna extra pengar nu när jag kan hyra ut mig som knarkhund till polisen eftersom mitt luktsinne är helt stört bra.

Det kommer snart bilder på magen och på huset.

Trevlig helg.

Inga kommentarer: