27 maj 2008

Vaddå fel låt vann?

Den var ju fantastisk. Jag visste att den skulle vinna från första gången jag hörde den. Och sen hörde jag ryktas om att någon av Timbalands folk hade haft med sina fingrar i produktionen och det bekräftade ju givetvis mina misstankar om seger.

Seriöst, att ställa upp med något ens Timbaland har andas på i en melodifestival känns lite orättvist mot alla andra.

Ett minus var hans pinsamt dåliga engelska. Ungefär 2 minuter in i låten fick jag en smärre chock när jag insåg att han inte sjöng på ryska utan på engelska!?! Men det kvittar egentligen med en sådan låt.

Hur som helst så begriper jag inte allt detta jidder om att fel låt vann, är ni bittra för att ni fick se att det inte hjälpte att skicka Charlotte med en sån kass låt trots att hon vann sist hon åkte? Var ni verkligen så naiva att ni trodde hon skulle vinna? Era hjul må snurra men hamstrarna har dött.

Vilka musikaliska dövöron som helst kan ju höra att RÄTT låt vann! Dessutom var han ju sådär lite mongosöt.



Inga kommentarer: