14 maj 2009

Todays todo.

1.Rensa garderoben, ut med det gamla in med lite annat gammalt jag hittade i källaren från förra sommaren. Bikinisar och dyl.
2. Fixa in alla sängkläder i den nya enorma byrån i gästrummet. NÄSTAN alla..
3. Försöka att hinna måla klart tv-bänken

Det ska jag göra utöver det gamla vanliga sysslorna som att laga mat, tvätta, städa lite, motionera och det viktigaste av allt: Leka med min son!

Bäst att sätta fart nu medans lillen fortfarande sover..

Nu är allt överstryket gjort. Har dessutom hunnit med att jobba en hel massa! Det är ganska jobbigt att hinna med allt ibland faktiskt, det går ju men då blir ju min huvuduppgift som mamma lite lidande om man ska göra precis ALLT på samma dag. Men han verkar inte mått speciellt dåligt av att ha fått spenderat några extra minuter i sin gåstol idag han har ju varit med ändå!

Det är ju så svårt ibland det här med att vara mammaledig, man vill ju hinna sköta alla "hushållssysslor" fast ändå maximera lektiden med sonen. Tror att de flesta mammalediga där hemma förstår vad jag menar.. Huvuduppgiften är ju ändå att vara just mamma och ingenting annat och det är så underbart att ha en så bra sambo som inte ifrågasätter varför tvätthögen är lika stor som mount everest ibland och varför det är mer mat utanför kylskåpet än i det när han kommer hem vissa dagar.

Wilmer är ju visserligen ingen "klängapa" så att säga och har aldrig varit, på både gott och ont (ont för mig när jag vill mysas), mysa det vill han göra när han är trött eller nyvaken. Leka det vill helst göra själv eller i gåstolen. Han vill liksom inte sitta i knät och bara vara eller bli buren speciellt länge. Men man får gärna vara med och leka på golvet om man har en egen leksak såklart... Han är som mig när jag var liten en mycket självständig liten skapelse.

Nu ska gå och fixa lite hemma-spa, för det är så roligt att plaska med vatten!


Mamma hade gjort iordning en lekplats till mig medans hon sorterade sina kläder i garderoben, men jag gjorde en rokad och rymde under sängen när hon inte såg! hihi!

3 kommentarer:

TantJohanna sa...

Naw, han är för söt den lilla troll ungen! =) Kram

TantJohanna sa...

Naw, han är för söt den lilla trollungen! =) Kram

Marie sa...

Men han är väl för söt....vi måste ses snart..kram