16 juli 2006

365 dagar.

Tiden går så fort, jag hinner inte med. Jag har nu irrat runt som en yr men skapligt målmedveten höna i 1 år nu. Jag fick mig en liten tankeställare igår. Min kompis Jossan hälsade på mig i helgen och det slog mig att det var ganska precis 1 år sedan vi träffades senast och det känns som 2 månader sedan vi flydde Lappland tillsammans.

Jag kan inte precis påstå att tiden går i ultrarapid. Förlorad tid kommer aldrig igen, so spend it wisely, right? Det vet väl alla. Men gör man verkligen det? Spenderar man sin dybara tid på rätt sätt? Tar man vara på tiden på det sättet man kanske önskar att man gjorde när tiden börjar bli knapp? Du får 365 dagar att göra precis vad du vill på. Du får en spelplan och du får välja dina drag och din helt egna väg, 365 dagar utan ångerrätt. Ingen återvändo.

Spendera varje dag som om det vore din sista. Det vet vi också, men gör vi det? Jag försöker, ta mig inte på orden, det hade varit ganska psykist pressande att ta avsked från alla man älskar varenda jäkla kväll osv. Men däremot så försöker jag att inte lägga ner tid och energi på saker som är oviktigta och betydelselösa. Jag gör saker som gör mig glad, umgås med människor jag tycker om och sysselsätter mig med saker som ger mig något. Life is sweet, och det ska det vara.

Man förändras som människa och lär sig mycket på bara 1 år. Varje dag lär man sig något nytt sägs det, till viss del håller jag med. Jag vill gärna tro det iallafall.

Tiden går dock aldrig så fort att man inte hinner andas. Den senaste tiden har varit hektisk och jag vill gärna lägga lite av min energi nu på att bara vara, känna och begrunda. Jag tror att det bästa sättet att leva är att pausa ett tag ibland...


"This time all I want is you
There is no one else
Who can take your place
This time you burned me with your eyes.
You see past all the lies
You take it all away

I've seen it all
And it's never enough
It keeps leaving me needing you

Take me away
Take me away
I've got nothing left to say
Just take me away"

Lifehouse - Take me away


Har snurrat så länge, nu vill jag stanna, ta min hand kära du och stå stilla med mig ett tag.


Inga kommentarer: