19 augusti 2008

OS, matlagning, internet, yoga och organisering.

Ungefär så ser mina dagar ut nu när jag har semester inför minis ankomst.

Jag skulle vilja påstå att jag är lite av ett proffs på OS nu det är ju sjukt spännande och ett perfekt sätt att fördriva tiden. Och dessutom är "sporten" synchronized swimming vad fan det nu heter på svenska HYSTERISKT roligt att kolla på, jag garvar ihjäl mig. Kolla in tjejerna alltså.



Herrarnas gympa och plinthopp och vad det nu heter är ju också väldigt väldigt komiskt.


Igår var det matlagning för hela slanten, vi fick vår diskmaskin inkopplad igår och då tänkte jag att jag skulle passa på och exprimentera och grisa ner!

Daniel jobbade i Karlholm igår så han kom hem på frukost och lunch, jättemysigt!

På menyn igår:
Frukost: Vickys special-äggröra, fibertoast, kaffe och apelsinjuice.
Lunch: Kycklingwok med fullkornsbulgur och paprikadip.
Middag: Till middag blev det crepés med räkstuvning och en härlig örtsallad. Kan tilläggs att jag aldrig gjort crepes tidigare inte stuvning heller för den delen men det blev en succé! Otroligt gott!

Idag har jag varit och fiskat med svärfar och Börje, vi fick några små aborrar och ett fult jävla djur som såg ut som en blandning mellan en rödspätta och en brax (det var tydligen en vimma) men det var skönt att komma ut på sjön med Bosses ös-båt ala 5 hästar.



Nu ska jag hämta upp lite potatis från vårat land den är helt SJUKT god. Sen blir det nog fiskbullar tror jag, låter inte speciellt glamoröst men det är ju så gott!

I övrigt så blir det mycket surfande på nätet och poweryoga på dagarna, hinner ju med en del bloggande. Mamma är ju inne här och läser det kan ju vara kul för henne att veta vad som händer (Hej Mamma!)

Jävlar nu hoppar ju Stefan!



Världens kanske coolaste buss, eller hur Josefin?


3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Kul att du skriver så vi kan vara med jag och papp, när det är så många mil emellan, vi längtar redan tillbaks till er.
Puss och Kram Älskar er

Anonym sa...

gud.. de måste ha varit jätte god mat du hade lagat vicksan:)

Men du lagar alltid god mat :) <3<33<3


pussar å kramizar från johanna å soffan <33

Anonym sa...

Mamma: Vi längtar efter er också, ska kolla med barnmorskan imorgon om jag kan komma upp en sväng snart, älskar er med!

Johanna: Det var alldeles jättegott, lite väl gott faktiskt :D