21 september 2009

Låt mig berätta om min underbara helg!

Jag fick ju som sagt ett suspekt brev av hemlig avsändare av min kollega i fredags där det stod:

Hej Viktoria.

Idag slutar du kl 11, då du stämplar ut och åker hem till ditt hus. Din kollegor och chefer är informerade om detta. Kör försiktigt!

Så jag åkte hem och när jag kom hem så låg det ett brev på trappan där det stod:

Nu ska du packa i lite saker i väskan som ligger på sängen..

Du behöver:

Festkläder och alla tillbehör för en ev utekväll.
Ombyte för dagen efter
Smink och allt piff du behöver.

Du har exakt 30 minuter på dig, när du är klar så stänger du väskan och går ner till elskåpet i källaren.

Så jag raffsade ihop allt lite snabbt och gick ner i källaren. Där fanns det en lapp där det stod:

Nu ska vi åka, du behöver gå till matkällaren för vidare instruktioner, där ligger ett kuvert.

I matkällaren så var det skattjakt som gällde, där stod det att jag skulle titta i lådan och där låg ett paket som där det stod: Detta får du öppna på slutdestinationen!

Hoppade in i bilen och Daniel började köra iväg söderut, mig ovetandes om var vi skulle. I bilen fick jag en underbart vacker korg med godsaker i. Cider, öl, skumpa, choklad och vindruvor som färdkost.












Vi körde ända till Stockholm där jag fick öppna mitt paket efter att vi parkerat mitt i stan. I paketet låg ytterligare en lapp där det stod vilseledande saker om vad vi ev skulle göra och ett till paket, när jag öppnade det så låg det en tusenlapp inuti och ett till paket. I det sista paketet så fanns en lapp där det stod:

Vi ska nu ut och äta en snabb lunch och sedan shoppa, vi har 2 timmar på oss.

And so we did!

Sedan körde vi iväg till Årsta och då började jag ju ana att vi skulle hem till ett par kompisar, vi kom fram och det bjöds på 15 minuters massage i en stol från yttre rymden och vin. Sen blev jag tillsagd att gå och göra mig iordning.

Sen bar det iväg till Undici och där åt vi helt underbart god mat och drack massa gott hela kvällen. Och på 12-slaget så spelades Happy Birthday och det kändes som halva undici stod upp och klappade, antagligen någon mer som fyllde år. Det var helt underbart!

God mat och oerhört trevlig sällskap, världens bästa födelsedag!

Tack så mycket älskling! Jag älskar dig!

2 kommentarer:

angelica sa...

grattis i efterskott tänkte jag börja med! :D vilken härlig kille du verkar ha då ;) kraam angelica

Sanna sa...

Lät som en jääävligt ultimat födelsedag :) Tänk om man nån gång kunde bli överraskad?? Ha ha, blir inte mycket romantiska överraskningar här inte :) Man får uppskatta om karln skrapar bort vattnet från badrumsgolvet efter duschen. DET är kärlek, hi hi.