09 september 2008

4 mål och en dyr gurka.

Brr, nu börjar det bli ruggigt ute, 8 grader och spöregn. Jättekul verkligen! Jag längtar tills jag får ta fram min vinterjacka faktiskt, den är så oerhört mysig. Nu är det 15 grader varmt i huset, jag har förbjudit Daniel att slå på elementen bara för att jag håller på svettas ihjäl mest hela tiden men nu måste jag erkänna att 15 grader är kanske 1-2 grader för kallt. Jag fryser inte men det är inte långt ifrån. Jag antar att jag får gå ner och elda för första gången så inte älskligen fryser fast när han kommer hem.

Ska jobba hela veckan nu, det känns kul och skönt att komma och gå som jag vill och helt och hållet lyssna till min kropp. Inga måsten bara göra det som känns bra. Jag har inte varit ledig speciellt mycket nu när jag tänker efter. Men det känns bra ändå!

I söndags var det fotbollsmatch igen, Daniel överträffade sig själv och drog in 4 mål (!?) 5-2 till Karlholm slutade matchen, det var roligt att se en målrik match. Matchens lirare igen och nu fick jag en ny mjukisdress myyyys!

Imorgon går vi in i v 37 och då står det såhär:

I vecka 37 är medelkroppslängden 49 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 3000 gr. Huvudets omkrets är 34 cm.

Det är alltså ingen dålig bjässe man har i magen. Ska ta en ny magbild snart, den växer ju så et knakar nu i slutet.

Nu ska jag gå ner och elda och hoppas på att det slutar regna så jag kan ta en promenad innan jobbet! Sen ska jag sätta igång och göra en smörgåstårta som jag ska överraska älsklingen med tror dock att jag hoppar över gurkan för den kostar 39,90 kr kilot på konsum, är det gurkbrist i Sverige eller vad är det frågan om?!

---

UPDATE!

Jag fick igång den satans jävla pannan efter ungefär en årspremuneration aftonbladet och ett samtal till pappa i gällivare, det vore väl fan om han inte visste hur man skulle göra. Så nu börjar temperaturen stiga! Och det blev en förjävla god smörgåstårta!

Inga kommentarer: