30 september 2008

Å härregud vi är i vecka 40.

Imorgon. Då går vi in i v 40 som är den sista veckan. Då är det 1 vecka kvar tills bebisen "ska" komma. Det är ju alltid visserligen +/- 2 veckor så man vet inte säkert när han kommer.

Annars har jag sagt att han ska komma på torsdag det känns som en bra "födabarndag". Johanna har sagt igår eller idag men det verkar inte så. Charlotte tror onsdag eller fredag. Vilken dag tror ni han kommer på? Skriv på kommentarer så får vi se vem som hade rätt sen! Jag är ändå ganska inställd på att få gå över tiden iallafall 1 vecka. Men nu är de spännande, jag längtar verkligen efter att få säga de läskiga orden till Daniel "Nu är det på gång" och med det veta att vi får träffa vår lilla underbara unge senast inom någon dag!

OM han nu är punktlig, vilket är föga otroligt då varken jag eller Papi är några höjdare på att passa tider (Jag är hmm tja bekväm och tar saker i min takt och han är en tidsoptimist) så betyder det att det bara är 1 vecka kvar att grejja med allt man ska hinna innan han är ute. Har förskt komma på om det är någon jag måste göra som inte redan är gjort.

To do list.

*Skura källaren - Done
*Göra om rummet under trappen till klädkammare för kläder och skor som jag aldrig kommer att använda men absolut bara MÅSTE spara. - Inte hunnit ( Måste ta mig till IKEA och köpa trådbackar för detta moment. Sen tror jag att det är smartast att vänta tills jag gått ner några kilon så man kan rensa ut även det kläder som är lite för stora).
*Packa BB-väska- Done
*Bäddat lillens säng och fixa iordning skötbordet med blöjor och dyl. - Done
*Fixat kläder till lillen - Done
*Storstädat huset - Ska göra idag, kanske hinner med ytterligare en gång till.
* Lösa problemet med nålen som dom måste sätta in i min arm på förlossningen och informera dom om att jag är stickrädd - Done, I love you emlakräm och lustgas!
*Fixat bilbarnstol - Done måste bara installera den i bilen.

Känns som det är ler grejer med det här är det viktigaste. Nu ska jag kolla färdigt på House det är nya avsnitt som är grymt bra! JIHOO! Sen ska jag städa lite i huset, t ett bad och laga en expriment gratäng med kassler, pasta och ädelost tills älskling kommer hem.


Pappa pussar på kulan!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hallojs vicksan. jag tror att den kommer nästa vecka. det känns som det iaf. för nu vill ja ha min lillcusse..

ha det bra..

älskar er<3<3<3

Anonym sa...

Hallojs vicksan. jag tror att den kommer nästa vecka. det känns som det iaf. för nu vill ja ha min lillcusse..

ha det bra..

älskar er<3<3<3

Anonym sa...

ja glömde att skriva vilken dag, då tor ja att den kommer på onsdag eller torsdag, eller på natten..

<3<3 ååå va ja är stolt över dig vicksan. och även dig daniel..

Anonym sa...

Hejsan Gumman
Vi väntar varje dag! men kanske på fredag.
Puss och kram Älskar er

Anonym sa...

Vi väntar också varje dag nu, fast det verkar som vi får vänta ett tag till. Han trivs uppenbarligen i magen! :D Nu börjar Daniel också bli hemkt otålig och försöker tjata ut han. Det verkar inte hjälpa dock :/

Älskar er allihopa!

Anonym sa...

Hej på er godingar!
Självklart kommer han på lördag kväll. Både Jocke och Martin är födda på lördag kväll. Väntar han för länge så har jag recept på en mirakelkur. Den kom till användning när Hannes kom till världen. Gott var det inte men förlossningen kom i alla fall igång :) Stor kram och lycka till! H. Kattis i Sandviken

Anonym sa...

Hallojsan!!!
Jag tror att lillen väntr till fredag innan han tänker komma ut passa på å vila det behöver ni.
Längtar till jul!!!

Vi älskar er

Syjjan med familj