22 september 2008

Kräftor och svettiga fotbollskläder.

Det var ett tag en som jag bloggade nu, har haft så himla mycket att göra. Nu har jag återgått till mig lediga liv framför dator, tv och ute i naturen. Alltså jag har nu bestämt mig för att inte spendera resten av min graviditet på jobbet. Vad har hänt sen sist då?

Jag har ju blivit ett helt år äldre, i fredags hade vi lite födelsedagskalas/kräftskiva/inflyttningsfest här i vårt hus. Det var GRYMT roligt! Jätterolig blandning av människor och god mat, kan liksom inte bli bättre än så. Jag brukar tycka att de tär sådär kul med fester när man själv måste vara nykter och är den enda som är nykter med det var faktiskt otroligt underhållande och jag var vaken till nästan kl 3 och det är kanske 7 månader sen sist. Jag tror dock att kräftskivan spelat ut sin rätt på kroppen för efter den har jag i princip bara sovit. På dagen, hela natten, sovmorgon utan problem. Jag är helt slut!

Daniel den underbaraste har gått på jour nu, dvs ingen alkohol förens bebis vill ut. Det vore ju inte så snyggt att inte kunna köra in till förlossningen om det skulle vara dags. Iofs har inte Daniel festat mer än en gång under hela tiden vi har burit vårt barn. Sympatigravid, han är så underbar :) Han slutade ju till och med att snusa med mig, kan man begära mer?

Lite bilder från festen, hade inte tid att knäppa så mycket kort tyvärr.









































hm ja..


I går var det dags för ett nervöst Karlholm att spela om seriesegern i Tierp. I 2 år nu så har dom stackrarna stupat på mållinjen, men nu var det äntligen dags! Det behövdes bara ett oavgjort för att saken skulle vara biff. Vi var såklart med och kollade på matchen det var olidligt nervöst, trots att mathen skulle spelas mot tierp som är klart sämre och som fick pisk av karlholm med 4-0 hemma tidigare. Det började lite avvaktande i första halvlek med 0-0 men 7 minuter in i andra halvlek så visade karlholm att de var sugna på en seger och bankade in första målet. Skönt! Minuterna gick och sen kom det underbara 2-0 målet, då kände nog alla att de kammat hem segern. Matchen slutatde utan några fler mål och ett rejält segerbröl av Karlholm som fick fina "seriesegrare 2008" t-shirtar att stoltsera med. Här hade en herre vid namn Håkan Karlsson fångat en STOR händele, en Grattis KRAM till min älskling direkt efter matchen. Han brukar bara få en snabb puss eftersom han är SJÖBLÖT i svett och jag vanligtvis spyr av lukten av gamla fotbollskläder. Nu får vi bara hålla tummarna att han vinner skytteligan igen efter vad jag har för mig 5 år i rad. Du är så duktig älskling! Puss!

Undrar om jag kan säga upp mig nu och leva som fotbollsfru?





















I övrigt så är bebisen fortfarande kvar i magen och verkar inte villa komma ut ännu, jag måste säga att jag mår oförskämt bra. Jag kan sova hur bra som helst om nätterna, känner mig inte alls speciellt stor och som en valross mer (trots att jag är det, har nog vant mig) Inga krämpor och inga klagomål, jag älskar att vara gravid! :D Fast samtidigt så vill jag inget hellre än att han ska komma ut så vi får träffa honom! Han väger ungefär 3 kg nu och är ca 50 cm lång. Mitt magmått runtom har gått från de icke gravid 60 cm till "ohälsosamma" 95 cm på 9 månader. Men min mage är ändå liten för att vara i den här veckan vi är i nu. Tur vore väl det annars hade jag nog inte alls fått på mig några strumpor. Hos barnmorskan såg allt bra ut han ligger fortfarande fixerad och SF-måttet har gått upp till 33 cm vilket förde oss närmare mitten på kurvan igen. Ska lägga upp en magbild så snart jag hittar på batteriet till kameran!

Nu ska jag gå läga plättar med brännvinsost, löjligt gott.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Roliga bilder! :D
Skit kul kväll gumman!
pussss

Anonym sa...

Skoj att höra att allt är bra med er alla :-) får medge att man är lite avis på bebislyckan ;) men min tur den kommer väl den också :-)

Ta hand om er och klappa magen från mig!