10 februari 2009


Lilla midsommarafton och öppna förskolan.

Grattis Wilmer på 4-månaders dagen! Gud var tiden går fort..

Idag vaknade jag och Wilmer för en gång skull i tid så att vi hann gå till öppnis nere i vita magasinet i karlholm. Det är tis och torsdagar mellan 10.00 och 12.00. Vanligtvis sover vi då men nu vaknade vi kl 9 och då tänkte jag att det kunde vara kul och träffa andra mammor och andra barn. Det blir ju lite tråkigt att bara gå hemma och se samma folk hela tiden så öppnis är ett kul tillfälle att få se "nya" människor. Jo hej du. När jag kom dit så var det en mamma där och ett barn och dom skulle precis gå- Hejdå! Sen var det bara jag och "lekledaren" där. Inte ens Wilmer var med han sov hela tiden. aja det var fint väder iallafall så promenaden dit och hem var ju mysig. Sen väl hemma igen så bestämde jag mig för att mummsa i mig den helt underbara sillen som jag köpte i stan. Så jag firade lilla midsommarafton med sill potatis och solsken medans Wilmer lekte i sitt älskade älskade babaygym. Sen kom farmor på besök och tog med sig Wilmer på en promend så han lär sova gott ikväll.

Det har kommit att blivit en riktigt fisk-vecka det här. Igår gjorde jag fisksoppa/gryta till middag och idag åt jag sill till lunch och till middag blev det stekt potatios med tonfisk och tomatsås och imorgon blir det restifesti på fisksoppan. Middagen imorgon får daniel koka ihop för jag ska åka väg till stallet och rida islandshäst.

Imorgon kommer svärfar över och bakar bullar och muffins med oss, kul!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på 4 månadersdagen! vad tiden går, du är bara så söt en riktig gobit. Vi längtar så jättejätte mycket efter dig!
Älskar dig puss o kram

Anonym sa...

så jäkla söt unge! :)

Anonym sa...

Grattis :D