12 november 2009

Kreativitet och ångest.

Fan också.. Nu ska det tydligen vaccineras på alla barn mellan 6 mån - 3 år. Hur ska ni göra med era små?? Snälla söta ALLA som läser detta med barn i den åldersgruppen SVARA!!!!

Var lite kreativ idag, tyvärr så har jag ingen bra kamera så jag kunde göra min kreation rättvisa, den är sjukt mycket snyggare irl.. Dessutom är jag inte helt klar. Skylten ska hängas upp i spetsband och jag ska överväga att måla stolen också, men vi får se. Den ska stå ute på bron i entren för att påminna mig varje morgon om att "Crea Diem" - Skapa dagen. Vad tycks?

4 kommentarer:

Nina sa...

va en mkt bra present tycker jag! faktiskt. ska prata med mannen här. så får vi se hur vi gör. men tack för förslaget iaf. tyckte det va väldans bra iaf :D

tänkte faktiskt köpa honom en bobby car. han gillar den så mkt på öppna förskolan.. sådana e cooola. så wilmer kommer att bli kanon nöjd :D

Anne sa...

Jag har FULLKOMMLIG ångest för det här! Jag VILL INTE spruta in något i Lillens kropp som jag inte är hundra procent säker på att är säkert (precis som jag redan har ångest för "autism- vaccinet" vid två års ålder...). Samtidigt är jag nästan ännu räddare för konsekvenserna av att inte ta sprutan.

Usch, jag hade hoppats slippa ta det här beslutet....

Therese Wahlström sa...

Jag har funderat som fasen på det där också, men eftersom de godkänt vaccinet för även så små barn, måste det ju vara säkert. Så vi kommer vaccinera H. Vem vet hur länge den där influensan kommer hänga sig fast och man kan inte hålla honom borta från folk heller hur länge som helst. Så det får bli så. Men läskigt är det ändå! Fast han klarar ju av vaccinering mot alla andra sjukdomar som dom får nu så då borde ju denna gå bra med. Plus att en vaccinering håller immunförsvaret alert! =)

Hoppas ni kommer fram till ett beslut som känns bra för er och Wilmer!
Kram

Nina sa...

tycker det är läskigt.. för dem vet ju inte hur vuxna reagerar. å nu ska dem små helt plötsligt vaccineras.. ja tänkte prata med min barnmorska. se va dem säger. vi ska ju dit på ett års kontroll snart. men ja e orolig för att ge honom sprutan..



hahhahha.. ja men i efterhand. efter förlossningen. så fick du ju wilmer :P

hmm undrar om ja inte svarat på detta inlägg innan. känner igen det här med bobbycar. hahah.. vilken av alla varianter ska ni köpa? försöker flirta lite med mannen här. vore ju såå skoj å köpa sånt till skruttisen..