21 april 2009

Idag har jag..

*Grundmålat en tv-bänk och ett piano.
*Varit på en kort (väldigt kort) promenad med vagnen
*Städat kök samt plockat ur och i diskmaskin
*Matat Wilmer 2 gånger
*Tvättat
*Upplevt internationella "inte-svara-när-Vicky-ringer-dagen"

Inatt var det natt nummer 3 utan amning och det gick ännu bättre. Han verkar acceptera och gilla läget, lilla palten. Han fick välling kl 4 inatt och han drack på riktigt för första gången ur nappflaska, förut han har bara bitit ur innehållet. Men nu sög han ur och tömde flaska hur fort som helst, sen somnade han gott och sov till kl 6 och ville ha mer välling. Kl halv 8 väcktes vi av att klant-sambon hade glömt att sätta sin privata mobil på ljudlös innan han åkte till jobbet och man kan tro att han är döv när han måste ha en signal som lever om ungefär lika mycket som en raketuppskjutning när den ringer. Godmorgon!

Nu ska jag gå laga lite mat till mitt lilla hjärta och be till gudarna att det inte börjar regna eller dyl för då blir mina nymålade saker som står ute inte alls så roliga.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Som du står i och tjoas din lilla husfru, de é bra det! =) Ha en underbar dag. Pusss & kram Johanna

A & Lilla P sa...

Gud vad du är effektiv!

Jag har en liten utmaning till dig:
http://lyckligfruochmamma.blogspot.com/2009/04/grateful.html

Kram/ Anne.