18 juni 2009

Busfrö!

Nu ska jag berätta om mina hyss! I förr går när mamma hade lagt mig så låtsades jag först somna sen efter 10 minuter så hörde jag att mamma tittade tv så jag ställde mig upp och började banka på väggen så att hon skulle hämta mig också!



Igår var jag en riktigt buse. Jag var på kryptur i vardagsrummet och min farfar Bosse har varit så snäll att han låtit oss låna ett vardagsrumsbord tills mamma kan hitta nåt hon vill ha (hon har ju så svårt att bestämma sig!) Det finns en lagom stor liten tidningshylla under som jag absolut var tvungen att testa om jag passade i. Och det gjorde jag! Men sen kom jag inte ur.. typiskt.


Sen var vi på kalas hos grannen och när vi kom hem var jag sååå trött, efter kvällsmaten så somnade jag direkt i mammas famn och sov hela natten ända fram till morgonen! Att dömma av Mammas och Pappas stonkande och trötta arga blickar så var vi nog inte ritkgit överens om att det var morgon kl 04.21. Men jag är envis det har pappa lärt mig, jag gick runt i sängen och när jag hade stått ett tag så kom jag ju inte ner förståss och då grinade jag så fick jag hjälp. Det var kul, vi lekte i säker 30 minuter, tillslut så tog mamma mig till stora sängen och hon försökte hålla i mig men det gick inte, jag skulle krypa runt och riva i pappas burriga hår, nypa mamma i näsan och sparkas och sprattlas för jag hade ju så mycket energi! Tillslut så tog mamma mig under sitt täcke och myste in mig riktigt ordentligt, och pappa gick till jobbet då var det ju så skönt så jag var tvungen att sova en stund.. Sen väckte jag mamma med en hej dundrandes glädjeskrikssymfoni i falsett så att hon bokstavligt talat trillade ur sängen. Det var också kul!

Det var ju faktiskt pappas sista (jippi!!) arbetsdag idag så han kanske förlåter mig fast han bara fick sova 4 timmar inatt!

Nu ska jag krypa iväg från datorn och riva ur alla leksaker ur min nya favoritgrej - leklådan!



Ha en bra dag där ute alla mini-gangsters!

4 kommentarer:

Therese Wahlström sa...

Ha ha, ja du verkar hålla igång bra Wilmer, Henry är inte långt efter och är nog minst lika busig! =)

Hoppas ni får en trevlig midsommar!
kram

Nina sa...

Trevlig midsommar!!

mormor morfar sa...

Glad midsommar! Wilmer är bara så söt på fotona som ni satt in. Vi kom hem från bröllopsfesten kl 03 40 vi har haft det jättetrevligt.
hade bra.
Älskar er puss kram /mamma pappa

A & Lilla P sa...

Cooling!