04 juni 2009

Detta brist på bloggande..

är en "biverkning av våra korta dagar. Jag hinner helt enkelt aldrig.

Så här ser våra rutiner ut en typisk hemmadag.

8.00 Wilmer vaknar får ny blöja och en flaska välling i sängen.
8.30 Blöjbyte igen för då har han bajsat. Sen somnar vi igen.
10.30 Dags att kliva upp. Jag väcks av en öm käftsmäll eller en rejäl luggning. Jätteskönt!
Vi gör oss färdiga för att möta dagens eskapader.
11.00 Frukost - Gröt, smörgås, vatten och majskrokar.
Wilmer leker "själv" och far runt som en illbatting i huset medans jag städar ordning huset och mig själv.
12.00 Trötter, vi tar en promenad om vädret tillåter annars så lägger vi oss framför tv:n och tar det lugnt. Wilmer somnar och jag fixar lunch åt oss och hittar på något att dona med.
13-14 Wilmer vaknar dax för lunch och sen busar vi och leker på.
16-17 Nu är lille trött igen och mamma också, vi går och myser framför tv:n och slumrar en halvtimme ungefär.
17.00 Pappa kommer hem! Pojkarna leker medans jag fixar klart middagen. Wilmer får lite frukt medans vi äter han fick sin middag medans vår blev klar.
19.00 Grötdax! En stor tallrik gröt och sen gör pappa wilmer nattklar.
20-21 godnatt, wilmer somnar i pappas famn. Nu är det mamma och pappa tid.

Vi (wilmer och jag) är inne i en så jävla skön period nu, vågar knappt skriva det för då får vi väl en tvärvändning som heter duga. Nu är det sovdax! Godnatt.

1 kommentar:

A & Lilla P sa...

Vad mysigt ni har!