27 mars 2009

Morgonstund har guld.. Njäh!

Igår spenderade vi största delen av dagen inne i Gävle med grannarna. Vi shoppade lite och åt lunch och sen fikade vi. Det var jättemysigt att komma ut lite på dagen och verkligen göra nåt med en annan vuxen människa :)

Jag fyndade en åkpåse till Wilmer som han kan ha till sitt eller liggvagnen från One tree hill. Jättefin och Wilmer verkade gilla den. Sen köpte jag en pyjamas/bodysuit från polkadot och 2 från danska pippi. Jättefina, ska ta bild på dem när han har på dem.













Håll i hatten nu gott folk: Viktoria ska på krogen på lördag! Oj oj det känns stort, där har man ju inte varit på 1 ½ år och innan var vi ju en riktigta "krogråttor" se själva:












Det ska bli kul faktiskt, fast det kommer ju såklart bli annorlunda. Därav kan jag tror jag inte medverka i "earth hour" på lördag eftersom jag inte är hemma, så jag tänkte anordna en egen idag. Ikväll så har vi en liten paus i elen och slår av den helt, allt förutom pannan för då brinner huset ner alt vi fryser ihjäl och det kan ju inte vara ill vilket pris som helst. Höll föresten på att bli brand här förra helgen jag eldade ett steringljus av märket som för närvarande är hemligt som falmmade upp till en låga på 50 cm och brände på väggen och rökskadade taket. Jättetrevligt verkligen. Så nu är jag inne i en "tvist" med ett stort företag som säljer bla stearinljus och möbler med konstiga namn.

Det här med att rymma från babgymmet det håller Wilmer på med varenda gång han ligger där nu, på ett ögonblick gick han från bild 1 till bild 2 alldeles själv. "Kalla mig ålen"






Snart ska jag eventuellt ut och springa, måste bara bli några grader varmare. På tal om det. Igår när Daniel åkte och jobbade på kvällen så glömde han att vrida på värmen på pannan så vi har haft iskalla element hela natten och det var 8 grader varmt i köket när jag vaknade, verkligen underbart skönt att kliva upp då! Som tur var så var det varmare i sovrummet!

Jag har redan hunnit blogga, tvätta och elda och kockan är inte ens halv 8. Kul med morgonpigga barn.

Ha en skön helg allihopa!

4 kommentarer:

A & Lilla P sa...

Jisses vad effektiv du är! : )

Känner igen det här med babygymet... Därför står lillens numera i lekhagen. Han snurrade alltid av i en sån fart så han drämde huvudet i golvet, så numera är vardagsrummet belamrat med en STOR gul lekhage...

Vad kul att få gå på krogen! Har funderat lite på det själv med, men är nog inte riktigt redo än. Men snart så!

Ha en härlig dag!

Kram, Anne & Pelle.

Therese Wahlström sa...

Hihi, vilken lite sötnos du har! Snart får du jaga honom runt huset... ;)

Hoppas du får en trevlig helg på krogen, har inte varit ute än själv, men får bli snart! Lite längtar man, men ändå inte...

Ha det gott!

Kram Therese och Henry

syjjan sa...

Han växer snabbt jag längtar till sommaren det är så synd att vi bor så långt ifrån varandra.Här ligger Max i kräksjuka det är som att öppna en slang han behåller inte ens vatten stackars liten,hoppas du får kul på krogen men jag kan nästan garantera att du imorgon funderar på vad som var så kul med krogen förr i tiden:-) ni är i en annan mer värdefull tid i livet nu!!
Älskar er!!!

Nina sa...

åkpåsen såg jätte mysig ut! söt wilmer var i påsen :D

skönt då man kan fynda :D det slår aldrig fel :D