07 mars 2009

Sjukstuga.

Kan man lugnt säga. Det hela började i måndags då Daniel fick åka hem från jobbet för att han hade blivit magsjuk. Han låg i feber och mådde dåligt sov och bodde på toaletten till onsdagskväll då det började bli något bättre och han var bruklig som människa igen. Då började allt för mig, hade magknip deluxe hela natten och på morgonen på fick jag feber och plötsligt så kände jag hur det vände sig i magen på mig och jag fick kuta till toa och bo där mer eller mindre resten av dagen. Torsdagen var ett rent helvete. När jag inte spydde satt jag på toaletten och ibland satt jag på toaletten med en hink i nävarna. Det enda stället jag kunde känna mig bekväm på var att ligga på toalettgolvet med mina jeans som huvudkudde. Tacka gud för golvvärme.

Jag försökte så gott jag kunde att få i mig vätskeersättning, vatten, cola och sockerdricka. Med tanke på att jag ammar och inte fick i mig något (och det jag fick i mig kom ut direkt) så var jag orolig att mjölken skulle sina men det verkade funka och Wilmer hade inget emot att umgås med sin Pappa medans hans mamma låg för döden på toalettgolvet. Det krävs sin kvinna att spy typ 100 gånger med 39 graders feber! Påminde om förlossningen lite, som jag kämpade!

Igår kände jag mig mycket bättre, natten var relativt lugn jag var på toa 3 gånger och spydde endast 2 gånger jag hade ingen feber på dagen och jag var relativt bra i magen. Jag fick i mig massor med vätska och jag åt en halv macka till lunch och till middag lagade min älskling köttgryta så jag fick i mig lite sås och potatis. Jag mådde faktiskt riktigt bra på eftermiddagen men det var ju tydligen lugnet för stormen.. Pust.. jag fick bo på toaletten igen det var ingen ide att resa sig upp för då var det bara att sitta ner igen.. Jag hann med att läsa 1 dassbok, 1 hänt extra, ha fotvård, klippa tå naglarna, måla dem, fila fötterna och sortera mina hårsnoddar under tiden jag satt där. Kvällen fortsatte i samma anda jag hann se på tv i 1 minuter sen var det toaletten igen..

När vi skulle gå lägga oss så somnade jag medans jag ammade och vaknade av att jag hallucinerade och hade 39 i feber igen. Upp på toa, äta ipren, vätska och försöka sova. Natten var inge rolig.

Nu idag så känns det som en REJÄL baksmälla en klar förbättring! Feber gick över mot morgonkvisten som tur var. Nu springer jag på toa och dricker allt jag kan. Wilmer och Daniel har åkt iväg på kalas och jag ligger hemma och försöker få mig lite köttsoppa. Går sådär. Det här med att inte äta är ju en bra bantingskur, väger mindre än jag gjort på 5 år.

Hoppas denna mardröm är över snart! Tur att lillpojken klarat sig än så länge! (peppar peppar)

Nu ska jag gå på toa har ju bara varit där 5 gånger medans jag skrivit detta Och jag är en jävel på att skriva fort.

4 kommentarer:

Linda sa...

Fyyyy fasen! Stackars dig!
Hoppas du kryar på dig snabbt!

A & Lilla P sa...

Din stackare!
Hoppas du mår bättre i dag!

Anonym sa...

fy fan. krya på dig!!

tack så mkt för tipden om puréerna! jtte gulligt av dig!

....... sa...

bläk...stackars er! Krya på er!