31 mars 2009

Vad blir det för mat?

Idag blir det köttfärssås och pasta till middag. Wilmer som har levt sitt liv fram till denna dag som vegetarian tyckte det var extra spännande att få smaka lite köttfärssås.

Jag "kokade" först köttfärsen sen hade jag i rikligt med lök och ärtor. När det var klart så hällde jag i lite av färsröran och lite kokt pasta i Wilmers mini-kastrull och kokade det ytterligare typ 10 minuter så det skulle bli mjukt. Sen när det var klart så körde jag allt i mixern och sedan genom potatispressen och tilsatte osaltatsmör. Bra och helt saltfri barnmat som dessutom smakade helt underbart, det tyckte Wilmer också så det blev en lyckad köttpermiär!

Sen hade jag i lite andra barnförbjudna grejjer i resten av köttfärsen som var till oss vuxna. Kalvfond, matlagningsgrädde, chilisås, salt mm.

Nu är det dax för mys och blöjbyte!

1 kommentar:

Nina sa...

Hoppas att du får en fin fre!!