24 mars 2009

Tisdag.

Idag hittade sambon Wilmer liggandes mitt på golvet på mage i hans rum när han hade lagt honom på rygg i babygymet 2-3 meter längre bort Undrar om det börjas krypas snart kanske?

Idag har vi varit på öppna förskolan en sväng och sen var vi in och tog en efterlängtad lunch med våran favorit tant Johanna. Och sedan träffade vi alla tokstollar på jobbet, det var kul! Gick runt på stan lite efteråt och såg en så vacker sparkdräkt som jag inte köpte och nu i efterhand ångrar jag det. Jag har blivit helt galet förtjust i sparkdräkter. Det är ju så otroligt fint (så länge de inte ser ut som en pyjamas) och praktiskt.

En till natt som sambon jobbar, men han kommer ju hem lagom tills det är dag för första ammningen så det är ju ganska lagomt. Wilmer sover sedan 20.00 i sin säng, samma visa som igår. Gröt kl 19, mysa 45 minuter, amma 5-10 minuter, och sedan mysa tills han börjar trilskas då är det sova egen säng som gäller. Skönt att han verkar känna sig trygg i sin egen säng och somnar gott där. Imorgon ska vi på föräldrargrupp det ska bli roligt!

Tidsfördriv och utmaning:

Regler: Kopiera detta och radera mina svar.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug.

Lycka till!

1. Vad heter du? Viktoria
2. Ett ord på fyra bokstäver: Vila
3. Flicknamn: Viktoria (fusk?)
4. Pojknamn: Viktor (fusk igen?)
5. Yrke: Vinprovare
6. Färg: Vinröd
7. Klädesplagg: Vantar
8. Mat: Vårrullar
9. Sak i badrummet: Vatten ( såklart)
10. Plats/stad: Vikarby
11. En orsak till att vara sen: Väckarklockan gick fel
12. Något man inte skriker: Vitlök (varför skulle man skrika det?)
13. Film: V for Vendetta
14. Något man dricker: Viiiiiiiiiiiiin!
15. Band: Velvet (är väl kanske inte ett band?)
16. Djur: Vandrande pinne
17. Gatunamn: vretvägen (så passande att jag bor där :)
18. Bil: Volvo
19. Sång: Vårdag i november (Winnerbäck)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Viktväktarna?

Lämna gärna en kommentar om du oxå antar utmaningen!

Imrogon är det våffeldagen!! :D

5 kommentarer:

A & Lilla P sa...

Vad fina ni är! : )

Jag antog din utmaning! Kul grej!

Ha en skön dag!

Anonym sa...

Va fina ni är!
puss o kram Älskar er.

Anonym sa...

Ni är oxå mina absoluta favoriter!!
Puss & Kramm

Sofia sa...

jag har antagit denna utmaning! ;D

jojjjis sa...

jag antog utmaning, det gick inte så bra :)