15 april 2010

Min dag idag..

05.30, ont i magen, koka kaffe, klä på mig, klä på Wilmer, smöra macka, ont i magen.

06.30 ont i magen, in i bilen, lämna Wilmer hos Farmor, åka iväg, ännu mer ont i magen. Måste spy kanske?

07.30 snart framme, magen är upp och ner, snusat upp hela dosa redan nästan.

07.35 inne i Uppsala, panik i hela huvudet, rondeller stora vägar och konstiga trafikljus, vart ska jag?

07.45 framme, polishuset i Uppsala, parkeringen är helt tom ändå tar det 10 minuter att parkera bilen, jag vet inte vad jag håller på med, har bajsat ner mig mentalt av nervositet.

08.00 Polishuset öppnar, går in sitter på en stol och väntar, väntar och väntar.

08.30 En polis kommer in och ropar in oss, det är ett under att jag kan gå!

08.35 Nu blir det svart, och sen startar provet, provet jag varit nervös för i 1 månad nu. Svenskprovet, språkprovprovet hos polisen, Panik, snusen i väskan, ingen snus på 1 timme, fan.

08.40 Är det så här lätt verkligen? kan det vara så? Nej jag måste ha svarat fel för så här lätt kan det väl inte vara eller? Eller?!

09.20 Klar! jag vågar inte ändra i mina svar. Känns ganska bra.. 10 minuter kvar. Känner att jag ändå måste läsa igenom alla svar 10 ggr, högmod passar sig inte nu.

10.00 En efter en blir vi inkallade, och som om det inte vore nog med nervositet så blir jag inkallad näst sist, FATTA MAN JU! vad betyder det? Bra dåligt? Polisen försäkrar mig om att det beror på slumpen...

10.15 Viktoria bergström! AAAAAAAH det är ju jag? shit. Handsvetten rinner och jag ser hur mitt hjärta vill ur kroppen. Nu kommer dödsdomen.

10.16
-Hur kändes provet Viktoria?
-jo det kändes faktiskt bra om jag ska vara ärlig,
- ja det förstår jag, Grattis! 39 av 42 rätt.
(dansar inombords)

Och sen började intervjun med en mycket trevlig och trygghetsingivande kvinna, jag kommer älska henne resten av mitt liv om jag går vidare till fystest, hon sa bara positiva saker och att jag skulle fortsätta träna inför fysen så det låter lovande. Men 9000 ska bli 2000 nu så håll era tummar för fan!




3 kommentarer:

syjjan sa...

bra jobbat sis lav jo det fixade du bra inte för att jag trodde nått annat....:-))

Ullis sa...

Vi håller tummarna för dig! Det här kommer du klara galant! :D

Mamma pappa sa...

Grattis Gumman.
Det gjorde du bra!Håller med din syster vi hade inte trott något annat.
Ha de bra Älskar dig Puss o Kram